niedziela, 8 listopada 2015

Jesienne wyzwanie fotograficzne.

Znów nie mogłam przejść obojętnie obok pomysłu JestRudo. Było ciekawie, inaczej niż wiosną, momentami trudniej i znów trochę w biegu, mimo że czas trwania wyzwania naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył! Wybrałam wersję dla początkujących / zabieganych, ale na kilku zdjęciach zahaczam o tematy dla odważnych. Ten szalony pomysł z porwaniem się na tematy zaawansowane wynikał z czystej ciekawości, albo z chwili wolnego czasu. W skrócie mówiąc, to naprawdę było wyzwanie i dzisiaj z przyjemnością je podsumuję. A jeśli chcecie przypomnieć sobie jeszcze podsumowanie wiosenne, odsyłam tutaj.


#1 za oknem (światło: o zmroku) cztery zdjęcia, dwa pierwsze mogę podpiąć pod kategorię z wykorzystaniem światła.




#2 to lubię! (światło: w sztucznym świetle) Cudowny, berliński second-hand z takimi właśnie oryginalnymi perełkami; drugie zdjęcie to wieczorne centrum dowodzenia, prosto z łóżka, z ulubioną muzyką w słuchawkach.


#3 jesienny klimat


#4 strój dnia


#5 najsmaczniejsze śniadanie (perspektywa: z lotu ptaka)


#6 zakamarki (perspektywa: psia)

#8 bez pośpiechu (kompozycja: trójpodział)

#10 daleko


#12 my (flash: flash w świetle dziennym)

#13 ulica (technicznie: długi czas naświetlania)

#15 zamyślenie (technicznie: bez autofocusa)

#16 nowe

#17 w moim mieście (obróbka: efekt HDR)



(poniżej bez efektu HDR, ale światło po deszczu robi już cały efekt)

#18 we własnej osobie (obróbka: w stylu retro)

#19 ulubione (oświetlenie: z boku) polne kwiaty

#20 uzależnia

#21 a wieczorem... (oświetlenie: z dołu)

#22 z tobą

#24 moment 

#25 świeżo (tło: białe)

#26 mocny (tło: czarne)


#27 o każdej porze



#28 nie odgadniesz 


#29 przytulnie (faktura)

#30 smakołyki (nie spodziewałam się, że ciastka bez czekolady mogą być takie dobre!)

Frekwencja od wiosennego wyzwania szalenie wzrosła, a więc podłączajcie się i bądźcie na bieżąco. Na blogu JestRudo znajdziecie informacje o wyzwaniach fotograficznych i przeczytacie dużo ciekawych porad na temat fotografowania i nie tylko!

13 komentarzy:

  1. Obejrzałam z prawdziwą przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oniemiałam... CUDNE te Twoje zdjęcia :) Jako posiadaczka aparatu od kilku miesięcy myślę, że nigdy nie dorosnę Ci do stóp :D Masz niesamowity zmysł estetyczny :)
    PS. Widzę, że filcowa podkładka z ostatniego posta też się załapała ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ale odnośnie dorastania do stóp się nie zgadzam! :) ja jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię, więc wypatruj kolejnego wyzwania i do dzieła! Na blogu JestRudo znajdziesz wiele pomocnych publikacji w tym temacie :)

      Usuń
  3. Bardzo mi się podoba Twoje podsumowanie i pomysły na niektóre zdjęcia. Super! Moi ulubieńcy to 5 i 6. Ale w sumie 24 i 26 :D Ciężko się zdecydować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! tym bardziej, że właśnie obejrzałam Twoje podsumowanie i jestem pod dużym wrażeniem! <3

      Usuń
  4. Jeny!!! Piękne są Twoje zdjęcia!!! Wszystkie!!! Zazdroszczę takiego wyczucia... I już gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajne zdjęcia. Piękne. Do moich ulubionych należą "daleko" dwie wersje oraz "ulubione". Ale było ciężko się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwa pierwsze "za oknem" mają świetny klimat. Drugi "strój dnia" - uwielbiam ziarniste zdjęcia czrno-białe, to od razu skradło moje serce. Zdjęcie z psami "w moim mieście" to już jest całkowicie geniusz, podobnie zresztą jak minimalistycznie piękny kadr "moment". Drugie "nie odgadniesz" bardzo w moim typie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa :) zawsze czuję odwójną radość jak ktoś wskazuje zdjęcie/a, które zrobiły na nim szczególne wrażenie :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe kadry:)Super się je ogląda. Zapraszam Cię do wzięcia udziału w podobnym wyzwaniu fotograficznym ! http://younglionessproject.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń